søndag den 31. august 2008

Det tænker og mener jeg

Jeg omtaler min seksualitet, S/m, min rolle som Universet.

Jeg kender til betegnelsen Det Sorte Univers.

Som jeg ser det, så er det alt andet end sort.
Sort var farven, da rendte panden mod mine begrænsningers mur, inden jeg erkendte min relevans.
Lyst er her nu. Jeg er gået gennem mørket for at finde Universet.
Jeg går ud fra, at betegnelsen Sorte skyldes det faktum, at man graver helt ned i sit inderste, at der kan være smerte indblandet, at det er suspekt for mange mennesker, hvad man dog foretager sig.
Men der er ikke sort inde i mig.
Og smerte er ikke noget negativt for mig i denne sammenhæng.
Og det er så langt fra suspekt, som man kan kommer, som jeg ser det.

Når jeg udøver S/m, så er det en dør, der åbnes mod en større indsigt både udadtil og ind i min egen sjæl. Det er en meditativ handling og proces, der medfører større glæde og større nydelse.
Når jeg føler smerte i en seance, så er det alt det, der ligger bagved smerten, der er målet.
Når jeg underlægger mig, så er det en bevidst handling, der viser min kærlighed og respekt.
Man tænker nok, at det er den Dominerende, der bestemmer, men ingen, der færdes i Universet med reel hensigt og med hjertet med sig, de kan benægte, at en m kun underlægger sig pisken, i overført betydning, hvis den ikke selv vil. Og hvis det er tilfældet, så snakker vi ikke længere om S/m i min terminologi. Så er vi ude i noget helt andet. Noget der intet har med respekt og gensidig nydelse at gøre.
En m underlægger sig, fordi den vil - ikke fordi den skal.
På samme vis, så er den sande dominerende i min verden een, der erkender den anerkendelse, der ligger i, at man vælger at underlægge sig ham. ( nu siger jeg ham, for jeg har en Herre ). Han ser det ikke som en selvfølge men som et udtryk for respekt, en respekt han selv viser. Det er en lige så stor tilkendegivelse at lægge sig under pisken som at svinge den.

Derfor har jeg også en holdning om, at jeg møder mine medmennesker med respekt, også i Universet, og derfor ikke kun fordi, en person kalder sig for Master, Herre mm. Det kan enhver jo kalde sig. Men ikke enhver har fortjent den titel. Den skal fortjenes - på samme vis som at det at være m også er en ære, noget man gør sig fortjent til.
Jeg har også mødt såkaldte dominerende mænd, der kastede om sig med de "rigtige" ord, kiggede på mig gennem sænkede øjenlåg og forventede en submissiv adfærd som det første.
Og jeg har mødt submissive, der lægger sig ned, så snart de møder en Dominerende holdning.Igen.
Her har vi efter min mening at gøre med helt andre problemtstillinger end S/m. Her har vi vist med selvværds-problematikker at gøre, potensforlængende foranstaltninger og handlinger der kan forstærke og dækker over en dårlig selvtillid.

I mit Univers er S/m et møde mellem to ligesindede parter, der har erklærede roller, og hvor respekten kan vokse og føre til en gensidig leg.

En m har krav på ligeså meget respekt som en S.

I lang tid strittede alt også i mig, når jeg hørte betegnelsen tøs. Det stod for mig som noget usselt, nedgjort og lavt.Med tiden er jeg blødt op.
Tøs er noget, jeg kan vælge at være i en leg, noget jeg kan ønske og fremkalde, noget jeg kan tage på mig, når jeg underlægger mig.

Men mest af alt er jeg en kvinde, der er ejet, der har valgt at være ejet.
Som tænder på det at være ejet og finder en tryghed i at have en Herre.

eden

Ingen kommentarer: