onsdag den 24. juni 2009

Det er alt for lyst!

Jeg bryder mig ikke særlig meget om sommerperioden.

Mit temperament og min sjæl fungerer i langt højere grad, når det er koldt og mørkt udenfor, og jeg kan tænde stearinlys kl. fem om eftermiddagen.

Selvfølgelig nyder jeg også en lang sommeraften med hvidvin på terassen, Sankt Hans og sommerferien, men helt ærlig..

Det er for varmt.
Det er for lyst. Og for længe.

Jeg elsker det mørke og trygge og jubler ikke spor, når jeg ikke længere kan gå med støvler og masser af tørklæder.

Når de fleste andre mennesker sukker over, at nu kommer efteråret og den lange vinter, så nyder jeg tanken om smukke farver, nøgne landskaber og finder frydefuldt min indre huleboer frem igen.

Det er også nemmere at liste tidligere i seng med den Elskede, når det er mørkt.

eden

Ingen kommentarer: